Motocykl na gaz drzewny
Gaz drzewny (inaczej: holzgas lub gaz generatorowy), jako paliwo swoje lata świetności przeżywał w czasie II wojny światowej. Wszelkie dostępne ilości benzyny zużywało głównie lotnictwo, ciężkie wozy bojowe i artyleria. Transport samochodowy i pojazdy o mniejszym znaczeniu operacyjnym wyposażano w silniki zasilane gazem drzewnym. Gaz ten wytwarzany był w generatorach gazu, umieszczanych bezpośrednio na pojeździe. Za najlepsze drewno do zgazowania uważano buk, zgazowywano również węgiel. Przed II wojną światową w Warszawie kursowało kilka autobusów marki Bussing zasilanych holzgasem. Słynną i uznaną konstrukcją produkowaną w latach 1939-42 był sportowy Mercedes 170VG. Samochód potrzebował zgazować 15 kg drewna aby przejechać 100 km. “W baku” miał zatankowany zapas 30 kg
Samochód … a także rower
… i ciągnik