Kominy-Warszawa.pl | Gaz drzewny – alternatywa dla benzyny
659
page-template-default,page,page-id-659,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,hide_top_bar_on_mobile_header,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

Gaz drzewny – alternatywa dla benzyny


 

 

 

 

motocykl-na-gaz1   motocykl-na-gaz2

 

Motocykl na gaz drzewny

 

 

Gaz drzewny (inaczej: holzgas lub gaz generatorowy), jako paliwo swoje lata świetności przeżywał w czasie II wojny światowej. Wszelkie dostępne ilości benzyny zużywało głównie lotnictwo, ciężkie wozy bojowe i artyleria. Transport samochodowy i pojazdy o mniejszym znaczeniu operacyjnym wyposażano w silniki zasilane gazem drzewnym. Gaz ten wytwarzany był w generatorach gazu, umieszczanych bezpośrednio na pojeździe. Za najlepsze drewno do zgazowania uważano buk, zgazowywano również węgiel. Przed II wojną światową w Warszawie kursowało kilka autobusów marki Bussing zasilanych holzgasem. Słynną i uznaną konstrukcją produkowaną w latach 1939-42 był sportowy Mercedes 170VG. Samochód potrzebował zgazować 15 kg drewna aby przejechać 100 km. “W baku” miał zatankowany zapas 30 kg

 

 

 

Samochód-na-gaz-drzewny   holzgas__rower

 

Samochód                                                                                               … a także rower

 

holzgas__traktor

 

… i ciągnik